Day 03 – Your parents

MAMMA: Min mamma har helt klart varit min enda förebild här i livet. Hon är en stark kvinna som har många fina egenskaper! Hon är min förebild för att vad som än händer, när det dyker upp ett problem blir inte mamma helt tafatt, utan hon löser det! Mamma har varit med om så mycket och ändå alltid lyckats lösa det på något sätt. Hon har alltid tröstat mig när den andra föräldern inte bryr sig och utan henne hade jag nog varit på psyket för längesen. Men hon har inte alltid varit på min sida heller, vilket jag tycker är bra. Hon har fått mig att inse i t.ex. bråk med vänner så  kan även jag ha fel och det känns bra att ha en mamma som inte bara stöttar mig, utan även ser mina brister och kan påpeka det för mig.

PAPPA: Kan ju passa på att skriva några rader om min fader också. Han är norsk, därav jag halvnorsk. Han flyttade till Sverige för sisådär 20 år sen. Han började jobba på min morfars lastbils åkeri och träffade snart min mamma, som också jobbade där. Dom gifte sig 1993, och exakt nio månader senare kom jag till världen.
Som det är idag har jag och min pappa ingen kontakt, vi har inte hörts av sen min födelsedag i maj, då han skickade ett sms där det i princip bara stod "Gratulerar med dagen". Jag svarade aldrig på det. Min pappa har många fina egenskaper och jag har några av mina lyckligaste minnen med honom. Men de dåliga sidorna har på senare år börjat väga över de bra så har jag tagit avstånd till honom.
Jag tror inte att jag någonsin kommer få en relation till min pappa igen, han har bränt sina broar. Han är en man som är bra på att jobba och dricka. Jag vill inte ha en sådan person i mitt liv, jag behöver inte en sådan person i mitt liv.
jag, pappa och mimmi.
DANNE: Sen ungefär tio år tillbaka har Danne varit min fadersfigur och han har gjort en fantastiskt jobb! Kan inte vara lätt att hoppa in i en familj med fyra tjejor, två av dem har precis vinkat av sin pappa som de älskade så mycket på den tiden. Jag var nog ganska kritisk ett tag. Men Danne har verkligen varit min pappa under senare år och det är han som eventuellt blir morfar till mina barn och det är han som har gjort de saker som med oss som vi inte hade fått uppleva utan en pappa. Han är också en stor del av att jag inte är fullkomligt galen idag, för tro mig det har funnits stunder där jag inte varit lycklig på en fläck över allt med pappa. Men då har både mamma och Danne funnits där som stora klippor i min egna storm och det är något som jag kanske inte berättar för dem tillräckligt men så är det!
hård kille! ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3

2010-12-05 @ 00:28:06
URL: http://karlsssonee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0