skitsnack

Hej.
Jag hatar skitsnack! Finns det något bra med det? Javisst ska inte försöka framstå som en ängel som aldrig snackat skit om någon, för det har jag! Men på senaste tiden har jag verkligen fått äta upp mina ord om vissa människor, jag har bestämt mig för att aldrig skapa en åsikt om att en människa är dum, elak eller bitchig, jag har lärt känna flera nya människor på senaste tiden och de är underbara, att man kan ha så fel om människor. Vad är det som gör att man skapar sig en åsikt om människor man inte känner för 5 öre?
Jag har verkligen försökt att lägga undan alla fördomar på senaste tiden och inte döma folk och jag har faktiskt blivit bättre!
Något som jag aldrig kommer kunna acceptera är skitsnack om mina vänner, det sårar så mycket och även om man inte vill ta åt sig så kan det där löjliga skämtet verkligen sätta sig och såra folk. Man ska tänka på vad man säger, det måste jag också bli bättre på! 
Jag hatar människor som är elaka mot mina vänner, jag går fortfarande och ger den lilla muppen som sa att Melina hade korvar i pannan dryga blickar, för den lilla tjejen ska veta att det är inte okej att göra så mot mina vänner, är det något jag kan så är det försvara mina vänner!
Kan inte bara alla försöka tänka på vad man säger, på vilket sätt man säger det, om det verkligen behöver sägas. Då ska jag också börja göra det!
Tänkte bara skriva av mig efter en kvälls funderingar!

Puusss

Kommentarer
Postat av: melina

haha lilla drygungen tycker vi inte om ;)

2010-05-29 @ 11:35:56
URL: http://melinam.blogg.se/
Postat av: Johanna

Så jäkla rätt!



men det finns fortfarande en som jag tycker är lite bitch...

2010-05-29 @ 12:17:18
URL: http://allbyjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0